niedziela, 23 września 2012

"Z cyklu ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czyli filmowa zagadka szachowa z MP w blitzu 2011r."




Nieraz, gdy przegląda się stare szpargały, otwiera książki do których dawno się nie zaglądało, można się natknąć na rożne "skarby": odnajduje się dokumenty czy przedmioty, które kiedyś, w danym czasie były bardzo potrzebne, lecz nie znalazło się ich, a teraz po przypadkowym ich odkryciu pojawia się łagodny uśmiech zrozumienia - "Acha, to tutaj to było! A ja kiedyś tego tak długo szukałem!"

Całkiem niedawno, jakby przypadkiem, natknąłem się na pewien film szachowy, który jest dla mnie swoistą zagadką. Co wiem o tej ośmiominutowej sekwencji, zapisie pojedynku dwóch zawodników? Wiem, że film jest mojego autorstwa, rzecz działa się na Indywidualnych Mistrzostwach Polski w Szachach Błyskawicznych w Katowicach 29.V. 2011 r. , natomiast nie wiem, kogo uwieczniłem w tym spotkaniu. Film nie ujrzał jeszcze światła dziennego i jego wartość jest w związku z tym dość duża. A więc, mamy mały odcinek szachowego "Archiwum X" lub, może lepiej, cyklu "ktokolwiek widział, ktokolwiek wie" ;). Fajnie by się stało, gdyby jakiś widz tego pojedynku, przypomiał sobie kto grał. A może sami zawodnicy rozpoznają swoją partię z tych mistrzostw? Były to wysokie "deski", więc zawodnicy musieli już grać znaczni. Zapraszam do pierwszej odsłony pojedynku, który jeszcze nie był nigdy publikowany.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz